2010. július 27.

Queens Half Marathon 2010

Ha nem lenne celom iden megcsinalni a New York Grand Prix-t (mind a hat NY-i felmaratont lefutni egy evben) akkor bizonyara kihagyom a nyari meleg Queens Half-ot. Es milyen jo, hogy nem igy tettem - de ne ugorjunk elore.

Reggel 5:25 a Grand Central
palyaudvaron
A versenyt megelozo estet celszeru egy olasz etteremben tolteni, reszemrol Lasagnaval es egy pohar edeskes Zinfandel borral szenhidratositottam. Otthon radobtam meg egy pohar Porto-i bort, ugyanis kilenckor le kellett fekudni, ami nem szokasom. A verseny napjan 4:20-kor csorog a vekker, mar minden ki van keszitve, futoruhat felveszem, valtoruha csomagolva, iPod, body gel, Gatorade, csinalok kavet es egy szendvicset sebtiben, 5-kor mar metron ulok, masfel ora kijutni Queensbe. Jo, taxival nem, de en tomegkozlekedek. Igen, a futas csak egy resze a fanatizmusnak, engem a koran keles spec sokkal jobban hazavag. Talalkozom futotarsaimmal fel hatkor, akik nagyon morcosak ram, hogy rabeszeltem oket erre az egeszre, a nap meg csak fel ora mulva fog kelni :)

Megerkezve a Flushing Meadows Corona Park-ba egyreszt jobban erzed magad, mert tobb ezer futo igyekszik ugyanoda, tan megsem vagyunk orultek, de masreszt itt csap arcon eloszor a kegyetlen valosag: reggel 6 ora, 31 fok es 70% pa’ratartalom, mire elindul a rajt lesz ez 35 fok is. Mintha gazalarc lenne rajtad, alig kapni levegot. Minden elismeresem a tuzoltoke, bar abban a felszerelesben lehet ok sem akarnanak 21 km-t futni, mi viszont pont erre keszulunk. A rajtnal sorban allva mondja a szpiker, hogy senki, de senki ne probaljon meg PB-t, nem is akarjuk hallani, csakis lajtos kocogas, mert durva az ido. Konnyu kiszaradni, tulhevulni, elajulni, mindenki fusson  l a s s a n .

Teljes szauna 35C / 80%
Vegre elindul 7-kor a mezony, de latvanyosan ovatosan, sokkal lassabban ahogy szoktunk. En a 4:20′/km-es savbol rajtolok korabbi eredmenyeim alapjan, ott egesz sportos kollegak vannak, de mindenki laza 5:00-as tempoval kezd, kicsit be vagyunk tojva mi lesz itt. A durva az volt, hogy mar az elso merfold tablanal betort a mezony korulottem, hirtelen megszeppent mindenki es visszavett 5:20 korulre, mert egyszeruen nem kaptunk levegot. Egy fel pohar viz a szamba, egy egesz a fejemre, alig 10 perc futas utan mar a hoguta kerulgetett. Szo szerint felelmetes volt. A harmadik merfoldnel volt a masodik tores, itt fogott el minket, engem is, a para, hogy Uristen, ebbe bele fogunk dogleni. Nem eleg lassabbra venni, mert a pulzus meg mindig az egekben, a legzes ossze-vissza, tulhevulunk, minden bajunk van es nem talaljuk a fogast a helyzeten, pedig meg van elottunk 10 merfold es lehet nem fogunk beerni.

Hatterben a Unisphere
Itt valt kette egy kicsit a nep. A fele banda nem talalta meg a tempot, kuzdott derekasan, de hol futott, hol setalt, vanszorgott, futott, kuzdott. A masik fele probalt fejbol erot meriteni, lenyugodni, elfogadni a helyzetet es alkalmazkodni hozza. A magas pulzus egyik oka -most mar tisztabban latom- az ijedtseg volt, hogy egyszeruen nem kapsz levegot a forro szaunaban. Fejben kellett felfogni, hogy Nyugi, nincs panik, nagyokat lelegzel, pulzus le, energiatakarekos mod be, 80%-on futunk, de azt kitartoan, iszunk, hutjuk magunkat, de nem lassitunk. Ez az utolso resz nagyon nehez, nem lassitani, nem belesetalni. Nekem a megfelelo pillanatban most is segitsegemre jott egy angyal, most eppen egy kb. 150 centi alacsony 40 kilos bubajos fekete haju indonez lany formajaban, aki az 5. merfoldtol ott szokellt elottem konnyu leptekkel. Na ha o nem farad, akkor en se, dogoljek meg :) Nekem 1/3 tavtol kabe megvolt a tempom es azt tartottam, figyelni kellett hogy ne ajuljak el, hutenem kellett magam folyamatosan vizzel a fejemre, idoben toltam zselet, esznel kellett lenni, de az 5:20-as tempot bevittem a celig. Ennek koszonheto, hogy a tervezett 1:45-tol csak 8 perccel maradtam el, pedig vegig csak a tuleles volt a cel, nem neztem az idot, nem sprinteltem a vegen.

Pedig ha tudtam volna… Mary Wittenberg, a New York-i futoklub 47 eves elnoke, ott volt elottem par lepessel vegig, lehajrazhattam volna! :) Alig 30 masodperccel elottem futott be, de amikor en jottem mar a podiumon allt es megafonnal lelkesitette a befutokat. Eszmeletlen.

Jo verseny volt nagyon, igy utolag remlik az is, hogy elfutottunk tk. olyan hiressegek mellett, mint az acel foldgomb "Unisphere", az Amerikai Teniszakademia, ahol a US Open-t rendezik es a New York Mets Baseball csapat uj standionja. Szamomra egy oriasi lelki siker volt, hogy a kezdeti panik utan magamra talaltam es alkalmazkodtam a szokatlan helyzethez. Csillapitja az orokos felelmet, hogy Es mi lesz, ha a maraton napjan majd gyilkos ido lesz? Mi lenne, semmi. Lefutjuk, az lesz.

PS: Raadasnak egy video az en szanalmas befutasomrol, ahol meg a nevemet is bemondjak

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése