2010. július 22.

Falramaszok

A szo szoros ertelemben falra masztam, tudjatok, a sport ahol kulonbozo szinu es formaju fogantyuk vannak a falba csavarozva, te meg a gravitaciot meghazudtolva felrancigalod magad. De kezdjuk az elejen. Engem ez mindig is erdekelt, talan azert mert olyan apaval vagyok megaldva, aki gyerekkoromban mindenfele magas es nyaktoro dologra felkergetett, fara, sziklara, falra, es ha csovaltam a fejem, akkor felment o, 30 evvel idosebb fejjel es fentrol vigyorgott ram majd miutan en is felmasztam, fentrol vigyorogtunk a vilagra mindketten :) Ezek a mu" falak megsem jottek be sosem, szimplan mert nem volt sikerelmenyem, bena voltam.

Ket dolog jott ossze egy heten belul:
   - Amikor a csaladdal voltunk Ausztriaban az egyik jatszoteren volt negy ilyen maszofal, csak 3m magas. A sogorom profi alpinista es a negy gyereke persze azonnal razuhant a falakra, o pedig mondta es mutatta nekik, mi a lenyeg. Dobbenten lattam mennyi technika van a dologban, nem csak akrobatika es ero. Mint squashban is, nem izommal utsz eroset, hanem technikaval.
   - E heten pedig Rachel szolt, hogy szerdan megyunk falat maszni. Mer miert? Mert o megy en meg elkiserem, mert nem akar egyedul menni. Ja oke, vagom. Tudja, hogy alapvetoen minden sportban benne vagyok meg akkor is ha sosem csinaltam mint ezt. O hat eve aktiv szikla- es falmaszo, nemreg koltozott Londonbol NY-ba es most ment eloszor ideat egy klubba, amit a neten nezett ki.

A maszoklub egy regi gyarepuletben van Brooklynban, egyetlen 10m magas legter, hatalmas - van vagy 60 fal, volt bent tobbszaz ember. Miutan alairtam 458-szor hogy sajat felelossegemre akarok itt meghalni $30-ert beengednek, kapok csukat es beulot is. Az a vekonyka szupergumis cipello egy alom, nem csoda hogy tornacsukaban nem volt sikerelmenyem korabban, igy egesz mas, tapadsz vele mint a legy. Rahel egy szoke forgoszel es persze azonnal osszehaverkodott egy jokepu oktatoval, hasznos ha tudod lokni a maszozsargon szoveget plane brit akcentussal. Nekem ebbol a butan nezes jutott. Azert nem voltam olyan bena, egesz jol alkalmaztam a nemreg tanultakat, hogy nem folfele hanem jobbra es balra maszunk rezsutosan, valamint a kar legyen nyujtva, csak logunk rajta, a csipo tapadjon a falhoz es labbol toljuk magunkat, nem karbol huzzuk. De persze csak akkor ment ez nekem, ha a kezemnek volt stabil fogasa, akkor toltam labbal. Valojaban a labbal nem csak tolni lehet, hanem allni is rajta, komolyabb kezi tamogatas nelkul. Na ehhez meg gyava voltam, de ertem mire gondolnak, azt legkozelebb. Ellenben a kotelbe belezuhanni nem volt gond, de hat egy 216 meteres bungee jumping utan ez a minimum (bar Rahel aki biztositott kb. 50 kilo vasaggyal de azt mondta Jump! en meg jumpoltam, tuleltuk mindketten :)

Nem lehetett nem eszrevenni, hogy -hogy is mondjam- ezek a maszok valami bitang jol neznek ki! A futoversenyeken is van sok kisportolt ember, de ez mas kategoria, Point Break, Patrick Swayze & Keanu Reaves megvan? Vekony, izmos, atletikusan delceg tartasu, barna boru emberek. Mondjuk ki: vagy 10 percig csak a csajokat neztem, na. Az jo volt - aztan megneztem a fiukat is, az nem volt jo :) Micsoda adoniszok, Matthew McConaughey es Brad Pitt felsoteste szanalmas probalkozas ezekhez kepest. Palcika karjaimmal es botsaska mozgasommal erdekes szinfolt voltam a sok profi kozott, de megis segitettek sokan. Logok a falon 4 meteren es nyogok mint Szeles Monika, ketsegbeesetten keresve a kovetkezo fogast mikozben lentrol ket vadidegen kiabal, hogy Balra! Most allj a jobb labadra! Kapd el a szurket, menni fog! Es amikor sikerult atlendulnom ott eljeneztek alattam, idegen emberek, mikor abseiloltam terdre rogytam a kimerultsegtol megveregettek a vallam. Dobbenet.

Amikor kijottunk az alkarom ijesztoen 2x akkora volt mint szokott lenni, ugy bedurrant, hogy a cipomet nem tudtam befuzni. De orulten elveztem, jo tarsasag volt, megyek maskor is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése