2010. július 19.

Uj lakotarsam

Hirtelen felindulasbol ugy dontottem, hogy most magammal hozom a bringam Pestrol, repulovel. Persze az utolso elotti napon szedtem csak le a padlasrol, konstataltam nem tul jo allapotat (5-6 evet volt odafent?), lohalalaban levittem a Luongoba, ahol kis rimankodas aran elertem, hogy masnapra megcsinaljak. Ti ne kerjetek toluk ilyet, csunya dolog, csak nekem ment a repulom - koszi sracok

Vittem en bringat repulon mar nehany helyre, Oslo, Helsinki, London, Johannesburg es Cape Town, londoni atszallassal. Meg sosem volt gond sot, penzbe se kerult. Ferihegy 2010 az egy masik vilag, remes. Kimesz ket oraval elobb, azt hiszed fel vagy keszulve mindenre Mexico, Del Afrika es Guatemala utan es persze tevedsz. Az hogy a Malevos kisasszonynak fingja nincs rola, hogy egy bringa az kulonleges szallitmany, vagy csak plusz csomag, vagy UFO es hogy darabra vagy kilora kell-e lehuzni engem erte az egy dolog, hogy melle meg bunko is, sajnos szinten nem meglepo. Vegul $50 felarral megusztam, de masfel orat kuldozgettek ide-ida ezert 5 perccel a felszallas elott (nem tulzok!) meg kint alltam a check-in pultnal. Odalepett hozzam az egyetlen segitokesz Malevos "Majd en beviszlek", mondom "Koszi, fussunk". Soron kivul rohantunk at a rontgen gepen, cipom a honom alatt, az ovem a nyakmban, a gatyam a terdemnel - igy futottunk Gate 18 fele. Valaki kiabal a hangosbemondon, hogy "Daniel Varga, last call, letzter Aufruf!" de Gate 18-nal nincs senki, ajto bezarva. Elkezdek dorombolni, belulrol nyoszorog egy vekony hang "Jovok maaaar…", boarding card, es mar a gepen is vagyok. Huh.

Brusszeli atszallasnal is hangosbemondon volt a nevem, mint kiderult mar egy oraja keresik a masodik feladott csomagomat es nem talaljak. Mondom ja, mert nem koffer hanem bringa. Jaaa. Vagyis a malevos csajnak csak sikerult ugy felvinnie a rendszerbe, hogy mindenki felreertette mirol van szo. Tenyleg szornyu, hogy 15 eve ezt egy mosollyal elinteztek es mukodott Budapesttol Del Afrikaig. New York-ban a valamivel tavolabbi Newark repterre erkeztem es elvi kerdest csinaltam a tomegkozlekedesbol megintcsak, a nevem John Rambo es mindent megbirok. Kepzelj el 35 fok hoseget, 70% pa’ra, hatamon 15kg hatizsak, bal kezemben 30kg-os borond, jobb kezemben a bringa. Elottem tobbszaz mozgolepcso, liftek, negy vonat atszallas es harom oraval kesobb mar otthon is voltam. Egy felmaraton nudli ehhez kepest.

Van tehat egy uj lakotarsam, csendes, megerto, jo humoru, sportos, nem fiatal de remek formaban levo kulonosen attraktiv teremtes :)

Oslo 1996
Ezt a bringat 1991-ben vettem, kozel husz eve. Miutan harom orszagban harom montimat loptak el lakat ellenere, gondoltam valtoztatok: vettem egy versenybicot es nem vettem lakatot. Ahova nem engedtek be ot, oda nem mentunk be es a bringa azota is megvan :) Ehhez a bringahoz kotodik eletem szinte legszebb tiz eve. Gimis eveink alatt Nedoval Csaszaval bejartuk satras-benzinfozos-vadkempinges bringaturan egesz Magyarorszagot, ezt kovette Norvegia, Skocia, Baltikum es Del Afrika Karcsival, mind bringaval. Tulajdonkeppen azok a beszamolok voltak elso blogjaim (bokj a linkekre). Valamint innentol az sem meglepo, hogy aki elvezett esoben es szelben a sarkkortol 1000 km-re eszakra harom het alatt 2200 km-t tekerni, az kicsivel kesobb a maratonfutasnal kotott ki.

Manhattan 2010
Tegnap kivittem a Central Parkba, eloszor. Evek ota nem lattuk egymast, finoman szalltam fel ra. Budapesten kapott uj kulsot, uj nyerget, fekpofak, kipucolt csapagyak, idekint pedig egesz delelott csak glancoltam. A lemeno nap fenyeben gyonyoruen csillogott a krom kormany amikor kihajtottunk a parkba. Nem volt egy kili se es minden a regi volt, egybeolvadt ember es gep es csak tekertem, 30-40-50 km/h-val - nagyon megy a masina! A nagy lenduletben elmentem egy profi triathlon csapat mellett, akik a vasarnapi edzesuket tartottak eppen. Amikor visszaeloztek, a kapitanyuk befekezett mellem es igy szolt:

- What kind of bike is this?
- Huh? Just a bike.
- I haven’t seen such a bike in a very long time.
- I bought it 20 years ago…
- It’s beautiful - you don’t wanna sell it?
- Not in this life.
- Thought so :) See you, dude.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése