2010. március 8.

German Autobahn

Hiaba szokas az amerikai ertelmisegi korokben europai korutat tenni fiatalon, sot, a legtobben egyetem alatt egy evet egy europai varosban toltenek diakkent, lassuk be eleg keveset tudnak az oreg kontinensrol - errol majd egyszer irok egy hosszabbat. Ezt nem bantasbol irom, csak megallapitaskent. Par latvanyossag van csak, amit mindenki ismer es a Big Ben nincs kozottuk. A "dzsörmen oútobán" viszont igen, az egy legenda, ferfi embereknek latatlanban is konny szokik a szemukbe a korlatok nelkuli szaguldas gondolatara. Jolvan, akkor nem csak engem frusztral halalra az 90 km/h-s sebesseghatar.

Amikor arrol meselek, hogy milyen a kozlekedes a nemet autopalyakon, ugy erzem magam mint C-3PO a Jedi visszaterben, lebegni kezdek es korulottem tatott szajjal csendben figyel mindenki. Harom sav, a kozepsoben 180, lassabbak kivul, gyorsabbak belul, meg 240-nel is tukorbe nez az Audis es lehuzodik barkinek, ha gyorsabban jon, barkinek. Nem tolnak, figyelnek egymasra, a tablakat betartjak, egy elmeny es lehet haladni. Itt mar hallom ahogy nyagyokat nyelnek. 

USA-ban vehetsz ugy nemet kocsit, hogy Factory Delivery Option-nel kered, ami annyit tesz, hogy lejon a Porsche-d Zuffenhausenben a futoszalagrol, te atrepulsz innen, atveszed, egy hetig elvezkedsz vele Nemetorszagban, visszaviszed a Porschehoz, becsomagoljak es athajozzak az oceanon, hazarepulsz, atveszed itt ujra es tied eleted vegeig. De egyszer legalabb hasznalhattad rendeltetese szerint, a szulofoldjen. Mindezt szinte nulla extraert, mert a veletarban az fuvar mar benne volt amugyis.

Hogy felisten statuszom veglegesitsem elmeselem nekik, amikor a Budapest - Stuttgart utat 1000 km 6:45 ora alatt tettem meg, igaz ejjel, de kellett 1x tankolnom es meg volt rendes hatar Hegyeshalomnal. Az atlagom ~150 km/h lett, de mivel Ausztriaban nem mentem 140-nel gyorsabban a traffipaxok miatt, igy a nemet szakaszon kompenzaltam 180-as atlaggal, amihez gyakorlatilag 200 korul kell menned vegig, hisz neha befekeznek elotted. Kiszaradt torokkal kerdezi az egyik, hogy ezt mivel sikerult, ugye valami BMW M3? Gyakorlatilag minduknek valamilyen 250 LE feletti V8-as figyel a garazsaban, es biztosan "tudjak", hogy az keptelen lenne erre. Mondom egy szakadt 15 eves Passat kombi, 2.0, 136 LE, negy, mutatom, IIII hengerrel. Es nem ertik… szerintuk az auto V8, asszonynak kocsi gyereket oviba vinni a takarekos kicsi V6. Assz’ed viccelek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése