2010. március 28.

Ablakok

Akik azt vartak, hogy most a Microsoftot fogom szidni, azoknak csalodast kell okozzak. Az amerikai ablakok furcsa jelenseg, konkretan a fel- es letolhato csuszoablakra gondolok. Regebben azt hittem, hogy csak a filmekben akarjak hangsulyozni, hogy most egy regi hazat latunk, de ra kellett jojjek, hogy ezek komolyan ilyet tesznek minden lakasba. Extrem esetben lattam oldalra csuszo ablakot is, rendesen nyilot vagy billenot szerintem ideat meg nem. 

Van nehany egyertelmu hatranya:
  • Kivulrol is ki lehet nyitni (bar van belul kis lezaro ful de senki nem hasznalja)
  • Erolkodos fel- es lehuzni, ha a felso lecsuszik veletlenul azt igen nehez visszatolni ha nem vagy 2m
  • Maceras es szerintem veszelyes kihajolni, mert a parkany alacsonyan van, az ablak nyilasa tokre felhuzva is alacsony, ezert at kell bujni alatta fejjel, mikozben a parkany alig terd felett tamaszt, mar tobbszor majdnem kibuktam
  • Idovel elkopik a gumi oldalt es akkor csuszkal magatol is
Van par meglepo elonye is viszont:
  • Csak kicsit huzod fel, nem csapkodja a huzat, ugy lehet egesz nap
  • Felhuzod az alsot es lehuzod a felsot, fent kimegy a meleg lent bejon a hideg, egyszerre
  • Csak a felsot huzod le tenyernyire es nem ugrik ki a macska, hocsog, kutya, beka
  • Nem tepi a fuggonyt, konnyu moge reluxat rakni
  • Felhuzod az alsot, berakod a mikrosuto meretu klimat, visszatolod hogy tartsa, egy 10 eves is tud klimat installalni igy
  • Az ablaktablak befele kibillenthetoek a helyukrol, beviszed a kadba, megpucolod, vissza. Nem kell sem parkanyon allva zsonglorkodni sem kihajolni hozza.
A ho- es hangszigetelese teljesen rendben van. En elfogadtam, persze regimodi, fabol van a kerete, neha aluminium… de lehet vele elni. A meglepo inkabb csak az, hogy nincs alternativa. A legtobb dologbol idegesitoen nagy a valasztek, de Manhattanben a havi $500 es $3000 kozotti berlakasokban amiket lattam kizarolag csuszoablak volt, a tavaly epitett luxus-felhokarcoloban is. Nem is tudjak, hogy van mas.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése