2009. szeptember 3.

Felev

(Eredeti datum: 2009.09.03)

Elertem egy merfoldkohoz: 6 honapos NY-i lakos lettem.

Eljott az ido, amikor lassan felfogom: itt lakom, nem vagyok turista. Az elso par honap, lakaskereses, berendezes, varos megismerese mindenkeppen felfedezo uzemmodban zajlott. Tagra nyitott szemekkel csodalkoztam ra minden ujra, probaltam kiismerni magam a forgatagban. Otodik alkalommal koltoztem el hazankbol, de persze ez is mas: idosebb vagyok, mas ceg, mas nyelv es kontinens es sok szempontbol mas felallas. Pl. Maya mar negy eve itt van, kialakult elettel, baratokkal, en most ehhez csatlakoztam elvezve ennek osszes elonyet, haverok, bulik, fanta :) Sokkal konnyebb volt igy indulnom, mint barhol eddig.

A varos hangos es gyors, elsodor, magaba olvaszt, befogad es nagyon hamar lesz egy csomo olyan dolog, amin csodalkozol, hogy tudtal elni eddig nelkule. Persze alkalmazkodni kell, nem kell lassak es halljak rajtad, hogy most jottel az utolso hajoval. Be kell illeszkedni, hogy jol erezd magad es eltart egy darabig mire kitalalod, hogy mennyit kene engedni ahhoz, hogy ne nezzenek ki de megis magad maradj. Szerencsere New York van annyira szines, hogy ha akarod, konnyen felvallalhato a "furcsa europai" jelzo is, amig nem viszed tulzasba. Az en beilleszkedesem szerintem sikerult es nem volt fajdalmas, de ez tenyleg nagyreszt Mayanak koszonheto, egyedul fogcsikorgatos lett volna az elso felev. Jol erzem magam, pozitiv hangulat vesz korul a lakasunkban, munkahelyemen es a varosban is. Szerintem egy pozitiv hozzaallasu ember nagyon jol tudja itt erezni magat, mert persze, fenn lehet akadni azon, hogy mi nincs, vagy mi zavaro, de az en merlegemen sokkal tobb dolog van a pozitiv oldalon. Dolgozni kell itt is, felreertes ne essek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése