2009. szeptember 3.

Pesten nyaron

Nem irtam egy honapja, de gondolom ti is nyaraltatok valahol, tan annyira nem hianyzott. Cserebe most csomo irnivalom van, kezdjuk azzal, hogy voltunk otthon, Pesten par napra. De ezt ugyis tudjatok, mert az a harom ember, aki olvassa a blogot, veluk talalkoztam mind :)

Probalok visszaemlekezni benyomasaimra odahaza, most, hogy mar turistakent latogattam vissza - szigoruan szubjektiven. Nyolc honap tavol az igen sok, plane egy tok mas vilagban. A nyelvet meg beszelem, enyhe amerikai akcentussal es nemet szorenddel :D Az elso kivalo elmeny mindig Ferihegy, kicsi, aranyos, 10p alatt az utcan vagy, semmi orakig tarto immigration. A masodik a vezetes a Hungaria krt-on (mondjuk estefele) hatalmas elmeny. Lehet haladni! Van ertelme haladni, mert vannak resek az autok  kozt es mas tempoval mennek az autok, vagyis lehet kozottuk elsuhanni, ha eppen sietsz. Itt nincs res es mindenki ugyanannyival megy, hompolyog a massza, agyhalal. Aztan persze jott az ebredes, mert leszoritottak, ramdudaltak, anyaztak, kocsival az eletemre tortek perceken belul, udvozol Budapest (ebbol dudalas itt is van). A masodik ebredes a fizetes tankolasnal - mennyiii?! Az emberek az utcan nyar leven vidamak, augusztusban Sziget-hangulat ul az egesz varoson. Nomeg  sokkal kevesebben is vannak, legtobben szabin. Az amerikai nok valoban nem emlithetoek egy napon az europaiakkal, a magyarok pedig valami egeszen mas ligaban jatszanak, vegigautoztunk hat EU orszagon most (kivetel Anglia, azok szerintem meg az amerikaiaknal is remenytelenebbek). Effektiv nem rondak NY-ban sem, sportosak, vekonyak, de a vegeredmeny megis egesz mas. Persze aki a valtozatossagot szereti, abban NY nyer barmely varos elott, az tuti. A magyar kaja nem csak orulten finom, hanem valtozatos is, nem egy darab hus krumplival, hanem minden meg van bolonditva egy kicsit. Es 10 fajta leves van, nem csak Soup of the Day. A friss zold salata, ecet nelkul, viszont nagyon hianyzott. Nagyon sokan dohanyoznak. A kiszolgalas sajnos meg mindig nem eri el azt a hangnemet sem, ahogy Gustl bacsi beszel a teheneivel az Alpokban - de legalabb oszinte :) Ohh es porcelan tanyer, fem villa es uveg pohar van! Az elet apro oromei.

Nagyon jot beszelgettem viszont regnemlatott barataimmal, sajnos senkire sem jutott annyi ido, mint szerettem volna, de koszonom mindenkinek az idot es a megertest es a dumalasokat. Ettem erdei szederlevest citromfagyival, hagymasrostelyost egy talicskanyi hagymaval, krumplipurevel es a vegen meg egy falatot a makosgubabol is letoltam. Egy hos (es haspok) vagyok! Egyelore ennyi, Skociarol majd irok egy masik rovidet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése