2012. május 18.

Birkak es Guinness Irorszagban

Bevallom nehez volt raszanni magam, hogy a Husvet hetvegen Irorszagba menjunk. Amiota megjottem Londonba nem volt 48 ora esomentes, lassan junius es meg mindig kabatban jarunk, 10 foknak mar orulunk. A nyirkos hidegbol szivesen leruccantam volna Mallorcara csak egy kis napsutesert, csak egy delutanra! De gyozott a kivancsisag, nagyon regota meg akartam mar nezni a zold szigetet, pakoltunk hat esokabatot es pulcsit es uccu.

Nagyobb a sziget mint gondolnad, harom nap alatt bejarni keptelenseg, de mi ambiciozusak voltunk. A Daniel-Tours osszes tapasztalatat latba vetve napok alatt megszuletett a leghatekonyabb utiterv, porgos lesz, mindenhol csak kis ido, de meglesz Eszak meglesz Del is. Fapadossal Belfastba, ahol meg Sterling fonttal fizetunk a buszert, ami elvisz a Car Rental-hoz, mert ez itt meg UK ugye, Eszak-Irorszag. A sziget nagyobbik reszen meg van Irorszag, ahol ugyanaz az angol konnektor, szinten jobbkormanyosak az autok, de km van merfold helyett es Euroban fizetnek.

Hatszogu bazaltkovek
Eszak-Irorszag egyik nevezetessege a Giant's Causeway hatvan millio eves hatszogu bazaltkovei, marha jol nez ki. Egy fel oras seta a parkolotol egy napsuteses delutan biztos pazar elmeny, de nalunk persze szakadt az eso es a bazalt olyan mint a macskako, marhara csuszik. Ennek ellenere csomo turista bukdacsol esokabatban, ugy latszik aki ide jon lelekben fel van keszulve erre. Mi is bulira fogtuk, a kepeken nem is latszik, hogy ott kajakra omlott, nem csak szemerkelt. Utana a Gift Shop WC-jeben a kezszaritoval dolgoztam ra a gatyamra, csak ennyire komoly volt.

Tuzunk vissza kocsival Belfastba mert este hatkor mar vonatjegyunk van, Daniel-Tours mindent leszervezett elore, meg egy kave es ujsagok az utasellatoban es szaladunk a hatos vaganyhoz, irany Dublin! Az ir vonatok pontosan indulnak, irto kenyelmesek, olcsok es nem zakatolnak, csak ugy suhan. A legjobb, de legjobb resze az egesz hetvegenek a vonatozas volt. Egyreszt maga a korulmenyek, semmi becsekkolas, vagy kezipoggyasz szivatas, tul nagy, tul nehez, rontgen gep, tul nagy a tusfurdod, dobodki a joghurtod mert tobb mint 120 ml - nem. Indulas elott ot perccel felszallsz az akkora csomagoddal, ami szimpatikus, amibe azt raksz amit vinni akarsz es ha lekesed egy ora mulva indul a kovetkezo. Utazas kozben pedig kinyujtod a labad, halkan beszelgetsz mert nem zug a turbina a fejed mellett, majd atsetalsz a bufekocsiba es veszel egy kavet meg sutit - kozben bambulsz ki az ablakon. Mar elfelejtettem mennyire kiraly dolgok ezek.

Birka-ovoda
Irorszag nekem olyan mint Svajc, csak a hegyek nelkul - cserebe oceanparttal :) Nagyon tiszta, nagyon modern, pedig en most Londonbol jottem, ami nem egy lepattant hely. Az emberek nem olyan rohanosak, mosolyognak, elore engednek, megkerdezik honnan jottel. A taj pedig lelegzetelallito, de nem ugy, ahogy megszoktam. Itt nincs Grand Canyon vagy 700m magas Yosemite Falls. A Belfast - Dublin vonatuton jobbra nezel es zold legelok vannak, egyik a masik utan, tele birkakkal, tehenek, lovak, kisgyerek aki kiszokott a hazbol es kergeti a ponit az udvarban, kutyak, ozek, rokak, vadludak - es minden zold. Ilyen zoldet meg nem lattal. Kozben persze esik az eso, de ez itt senkit nem zavar, egy gyapju-kardigan, de sapka mar nem is kell, szalad a gyerek a kertbe jatszani - kozben 5 fok van, a feje csuromviz, itt ez jelenti az egeszseges hancurt. Balra nezve pedig a kek ocean feher habjaival. En ket oran at csak bamultam tatott szajjal es szinte sajnaltam, amikor Dublinba ertunk, hogy vege a vetitesnek.

Dublinban Nagypentek az szivas. Itt annyira komoly unnep a Husvet, hogy torveny tiltja Nagypenteken az alkohol felszolgalasat. Minden Irish Pub zarva van mi meg pont ezen az egy esten vagyunk Dublinban, kardomba dolok. Vegul a hotelunk alagsoraban egy szlovak pincer megszan minket es csapol egy illegalis Guinness-t, aminek szornyu az ize, de ha Argentina akkor bloody steak, ha Dublin akkor langyos Guinness, egy vilagjaronak kotelessegei vannak.

Beach Girls
Del-Irorszagba megint vonatozunk es meg az eso is elall, homokos tengerparton mezitlab fociznak a gyerekek, azert meg mindig csak 5 fok, mi dzsekiben rancoljuk a szemoldokunk, a Balcsihoz szokott talpam marad a cipoben. Feltankolunk meg egy kis tiszta sos tengeri levegovel, integetunk a birkaknak es mar a repulon is ulunk, amivel hamarabb erunk Corkbol Londonba, mint a Gatwick repterrol a lakasunkba kocsival. Egy par napot meg kibirtam volna e zold szanatoriumban, vulkanok es vizesesek nelkul is bamulatos kornyek.

1. És akkor még az emberekkel nem is nagyon volt lehetőséged haverkodni. A húgom szerint az ír a legbarátságosabb, legvendégszeretőbb nép. Azért a vonatozást bátor dolog volt bevállalni... :P