2010. április 13.

Washington DC

Tobb dolog egybeesesenek kovetkezteben Husvet hetvegen DC-nek vettem az iranyt annak ellenere, hogy mar voltam ott 1x. Egy hatlmas szerverterem, egy regi barat, egy uj kamera es a cseresznyefak hires viragzasa kezdetnek eleg volt kimozdulni.


Kis felarert a tavolsagi buszban hosszitott labter, wifi es konnektor minden ulesnel tette kenyelmesse az otoras utat. Reg elfelejtett luxus, hogy egy busznal eleg indulasnal 15 perccel korabban kimenni, semmi atvilagitas, lehet bicska a zsebemben. A Boston es DC tavolsagi buszok siman a 34th/7th Ave sarkan veszik fel a lemmingeket, semmi elkeritett hely, mint ha a Rona utca Thokoly sarka lenne, tabla sehol, kicsit Kaliningradra emlekeztetett a rendszer.

Erkezes: csutortok 22 ora, 20C fok, Daniel nekiindul kis hatizsakjaval a 3 km-es setajanak a palyaudvartol a hotelig, ennyi ules utan remekul esett. Rogton feltunik par dolog, elso helyen a tisztasag. Mondjuk New York utan meg Ujpest is tisztanak tunt regebbi latogatasaimkor, de Washington tenyleg tip topp. A levego szerintem NY-ban tisztabb, a szel az ocean felol mindent visz szo szerint. Ember sehol pedig a belvarosban vagyok, kocsma se, mozi se, hol elnek itt az emberek? Elnek?

Ebred a varos
Itt is kotni akartam az ebet a karohoz, hogy marpedig en tomegkozlekedni fogok. De Ashburn, egy 50 km-re levo Veszprem meretu nem is olyan kis varos kifogott rajtam. Se busz, se vonat nem megy oda, kibringazni pedig nem lehet, mert csak osztottpalyas highwayen lehet megkozeliteni. Sirok, kocsiberles, aminek viszont nincs irodaja a varosban, csak a repteren, mert aki nem repulovel erkezik, az biztos egy retardalt kinai, akinek eleg, ha Chinatownban all meg a busz (megall, DC-ben es NY-ban is). Nem kerek GPS-t, ho hoo, iPhone-om es iGO-m van! Azt persze nem gondoltam, hogy egy 20 perces uttol tokre lemerul az a vacak, visszafele emlekezetbol voltam kenytelen menni. A datacenter izgalmas volt, mint 2 Tesco legalabb, marmint meretre, nem izgalomban :)

DC-ben az utcak nagyon szepek, az utca kove passzol az epulethez, az epulet pedig a szomszedjahoz, katyukat nem lattam. Az emberek elegansabbak es kifinomultabbak NY-hoz kepest. Lattam tiszta mekit, normalis asztalok, semmi szemet, ertheto angolsaggal beszlo kiszolgalo, feher emberek az ugyfelek kozott, es isteni finom fruit’n'oatmeal reggelijuk van, odavoltam. 

A belvarostol alig par megallora van a Kossuth haz, latvanyra nem nagy szam csak erdekes. Eleg nepszeru volt az oreg anno ideat, a Capitolban van egy mellszobra es negy USA allamban is vannak rola telepulesek elnevezve… ertem ezt?

Cseresznye-viragzas
Minden muzeum ingyenes. A Museum of American Historyban van az amerikai zaszlo. Ugye a himnuszuk arrol szol, hogy egy kolto egy hajorol nezi biztos tavolsagbol, ahogy az angolok agyuzzak Baltimore-t 1812-ben. Hajnalban amikor felkel a nap es szetszeled a fust es para, koltonk kemleli a horizontot, hogy vajon fent van-e meg a zaszlo az erod tetejen. Es fent van, az angolok meghatralnak, o pedig ir egy verset, ez lesz a himnusz. Nos az a zaszlo, amit Francis Scott Key azon a reggelen latott, itt van kiallitva. Egy teljesen sotet teremben, jo nagy a zaszlo maga is 10x10m, pad is van, leulhetsz, templomi csendben merenghetsz egy kicsit. Eleg tuti, meghatott - lehet holnap beallok az ARMY-ba! :)

Anett es ferje Eric nagyon jo dolgomat viseltek, nemzeti parkokba cipeltek, napfelkeltekor fotoztak velem cseresznyefakat. Az uj Nikon D90 eszbontoan jo a 18-200-as VR obival, meg tanulnom kell de az elso kepek nem lettek tul rosszak. Ha mesz DC-be, ajanlom a Husvet hetveget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése