2012. szeptember 28.

Squash a katakombakban

Egy baratommal mult penteken nehany pohar bor felett komoly szajkarateba bonyolodtunk, hogy ki a jobb fallabdas, tegnap volt a napja, hogy elmentunk kideriteni. Elvileg negy hettel a New York City Marathon elott mar marhara nem kene ilyet csinalnom, mert nagy a serulesveszely, de a Nyuszi vagy, McFly? sajnos nalam is beut mindig.

Egy igen elegans gym-et kepzeljunk el Central Londonban, par lepesre az eredeti banki negyedtol, szerdan munka utan rengeteg oltonyos tozsdehuszar nyomja itt a sulyzokat. Mint New York-ban is, csak havi tagsaggal teheted be a labad, azt is egy ev huseggel lekotve, nem normalisak. Itt is igaz a papirforma, miszerint Londonban minden annyiba kerul mint NY-ban (ami USA legdragabb varosa) csak fontban! Havi tagsag 80 mindket helyen, ott dollar, itt font. Az egy laza 1.6x szorzo, koszi... Cserebe tenyleg gyonyoru, a Temze partjan levo regi, aproteglas, boltives raktarbol alakitottak at, ablak nincs, de a squashhoz nem is kell.

A gym kivaloan jellemzi az alapveto New York - London kulonbsegeket. Ahogy a Hyde Park is megtelik sok futoval es bringassal pontban munka utan, olyan fel hattol es nagyon nyuzsgo hely lesz egeszen nyolcig, pont igy nezett ki ez a gym is. Este nyolc-harminc utan viszont egy pillanat alatt kihal a park es a gym is. Hirtelen teljesen egyedul vagy es gozom sincs hova tunnek az emberek. De az alatt nagyon koncentraltan tolja a treninget mindenki. New York-ban a gymekben este 11-kor meg sorba kell a futopadoknal, annyian vannak, ejfelig boven. A Central Park este 10-11 kozott is meg siman tele van futoval. The City really never sleeps.

Megint eloadtam azt, amit mar sok eve egyszer. Anno a Maczibanyi teri squashpalyan talalkoztam volna Karcsi haverommal, de en korabban ertem oda es a palyan volt egy 45 koruli ferfi es egyedul utotte a labdat. Ritka bator pillanataim egyikeben beszoltam hozza, hogy lassan bemelegitenek, de ha van kedve, utogessunk, pedig nyilvanvaloan nem az en szintemen volt, de mondta legyen. Par perc melegites utan mondta dobjunk egy meccset. Szanalmas volt, o gyakorlatilag egy helyben allt en meg kikoptem a tudom. A haverom kesett, igy 30 perc meccs utan hordagyon kellett levinni engem a palyarol. Remego hanggal megkoszontem a "bemelegitest", mondtam a nevem, o is az ovet: Krasznai Gabor. Utolag kerdeztem a pultos csajt, hogy ez a Krasznai kicsoda? Nez ram csodalkozoan, nem tudod? A 90-es evekben jo ideig volt orszagos bajnok, ma pedig az egyik legnevesebb edzo Magyarorszagon. Aha, az fasza.

Elso alkalommal vagyok egy londoni squash klubban, korabban jottem es nahat, ott uti egy srac a labdat a palyamon, egyedul. Eleg jol uti... es nem 45, hanem max 30 eves. Csunya lesz ha elfogadja, de Hello, Daniel vagyok, latom epp befejezed, nem akarsz velem melegiteni kicsit? Nem vagyunk egy szinten, de... Persze, gyere be, Liam vagyok, toljuk! Tiz perc volt, nem tobb, de egy eletnek tunt. Az elmult tiz evben azert fejlodtem kicsit, Gosztonyi Pista bacsi Budaorsrol egesz buszke lenne ram (a bacsi csak a tisztelet jele, olyan furge mint Yoda, amikor bepoccen), es Eli Slyder New York-i edzom is dicserte mindig, hogy sosem adom fel, nagyon fitt lettem, csak hat jobbakat kene utni :) Na nem ragozom, a csavot talan ketszer ki tudtam hozni a T-rol, amugy csak en futottam, mint a nyul. Tiz perc mulva az ajulas szelen, talpig vizesen, mosolyt eroltettem az arcomra es megkoszontem a "bemelegitest", ripityomra vert. A partnerem meg meg se jott, de en mar jarni alig tudtam. Es ez utan kellett volna a szajkaratet is elintezni...

Kerdezem Liamtol, hogy van ebben a klubban valami liga? Jaja, es mutatja a falon levo piramis alaku leaderboardot, amin van vagy 60 ember, azannya. En hol lennek ebben, kerdem? Oh egesz ugyes vagy, nem lennel az aljan, valahol itt az 1/3 felett picivel. Es te hol vagy, Liam? Hat en itt a teteje fele vagyok. Jo, de megis, hanyadik? Najo, adja meg magat, en vagyok a piramis tetejen. Aha, az fasza.

PS: Tenyleg, egyszer jatszottam Chris Walkerrel is, New York-ban.

5 megjegyzés:

  1. Latom nem birsz a vereddel, mindig bele kell kotni a nagyobbakba:)

    A kovetkezo az lesz, hogy lenyomtad Lancet bringan?

    VálaszTörlés
  2. semmi, irigylem a helyet :) kellene neked mar egy ket gyerek, hogy ne erezd magad ennyire jol :)

    VálaszTörlés
  3. Talan nem veletlen, hogy egyedul jatszanak a palyan :D
    Mindenesetre konnyesre rohogtem magam a beszamolodon

    VálaszTörlés