2012. július 16.

Tankcsapda es Paul Simon

Mi koze a kettonek egymashoz? Nem sok, csak annyi, hogy Londonban minden van, Debrecen es New Jersey kozott feluton.


Egy pesti baratom, hardcore Tankcsapda rajongo mondta, hogy lesz koncertjuk Londonban, lepadloztam, ne mar, ide eljonnek? Ott kell legyek! Tudni kell, hogy en kb. 1992-ben lattam oket eloszor az akkor meg Diaksziget neven futo fesztivalon es azota alig hagytam ki evet, amikor ne lettem volna ott az eves nagykoncertjukon. Ugyanis szinte mindig pontosan dec 23-an van, ami egyben a szulinapom. Csaladom mar tudja, hogy tortavagas du. negykor, mert hetkor veszem a bakancsot, farmert es huzok a Pecsaba, ahol 6-8000 nalam sokkal vadabb rokkerrel zuzunk Cseresznye betepett gitarszoloira es futyuljuk Lukaccsal az Egyszeru dalt.

Tankcsapda - Baj van baj...
Milyen lesz mindez Londonban? Ki jon el egyaltalan? Tudom, hogy itt rengeteg magyar van, de azert tobbezren csak nem leszunk. Talan pont ez lesz a varazsa. Camdenben volt a helyszin, mint Ujpest Kozpont olyan messze a belvarostol, a klub bejaratanal mindenki magyar volt, a jegyszedok, kidobok is, odabent a pultnal mar angolul kellett kerni, kicsit meg is sertodtem. Kozepes meretu klub, megkapom az almasorom es korbenezek. Vannak legenyek, akiket napkozben nem szorit a nyakkendo, esetleg a sisak az epitkezesen. Az o oldalbordaik a mukormos bebi-szitterek, festett derekig ero haj, hupilila koromlakk, terd feletti csizma, ket kilo smink. Megjon a Csapda, na en hova alljak, jo lesz nekem itt hatul, na nezz oda, van par kulturalt arc is itt hatrebb, akik ismerik a szamokat csak nem akarnak pogozni. Csapdaek hozzak a format, a mareknyi, talan 300 fos rajongotabornak elso perctol kezdve befutenek es toljak a rokkot ezerrel. A szinpad elott a melos fiuk leveszik a trikot, te jo eg hogy ki vagytok gyurva, es brutal pogo indul felmeztelenul. Rutinosan a duhongo peremen maradok, egy 17 eves csajszit meg felrantok a foldrol, halkan megkoszoni az eletet es elsuhan a barpult fele. Allat jo koncert volt, ki hitte volna, hogy Londonba kell jonni, hogy ket meterrol kialtsa az arcomba Lukacs, hogy "A tengerparton allunk, a sracok meg en..."

Kepek: https://picasaweb.google.com/daniel.varga12/TankcsapdaPaulSimon

----snitt----

Futok szombaton a Hyde Parkban, rengeteg ember mindenutt, uzerek kiabalnak utanam, hogy Tickets? Tickets? Keremszepen az van itt, hogy a Hyde Park kellos kozepen epitettek egy fesztivalt, elkeritve magas fadeszkakkal. De akkora mint a fel Hajogyari sziget, oriasi! Odabent elfer vagy 40.000 ember siman, harom nagy szinpad, kivetitok, vagy harminc fele kajalda, ket hete meg nem volt itt semmi, pikpakk felhuztak az amugy zold gyep kozepen. Nezd mar, valami Bruce Springsteen nevu csoka jatszik, marmint most, ahogy futok korbe a parkban, kozben hallom. Ezt mar New York-ban is "megszoktam" de azert megsem, mindig lepadlozok, hogy itt minden heten valami vilagsztar lep fel, mert ez London es nyar van. No meg ket het mulva Olimpia. Harom napos fesztival, a Hard Rock Cafe szervezi, holnap lesz a zaronap. Fellep... Paul Simon! Ekkor megszaporaztam a lepteim hazafele, laptop, ot perc mulva egy jegy tulajdonosakent vigyorogtam a vilagra. 1980 ota az aktualis csaladi Zsiguliban mindig volt egy Simon & Garfunkel kazetta es '92-ben amikor Hamburgban megvettuk az elso CD jatszonkat, ott figyelt a Central Park-i koncert felvetele a polcon azonnal, tok veletlenul kivulrol tudom ma is.

Paul Simon a Hyde Parkban
Vasarnap este van, megy le a nap, a nyari jamboree utolso koncertje, ozonlenek az emberek a park fele, nekem csak ot perc seta, en itt lakom. Az angolok kulturaltak es profik, egy oriasi szinpad elott all vagy 20.000 ember, tenyleg vagy fel kilometerrol latom csak a zeneszeket, de nem zavar cseppet sem. Mindenki baratsagos, kedves, mosolyog, eloreenged, nem tolakszik, all a sorevel a kezeben es enekel, olelkezik, csokolja a pasijat, nyakaba ulteti a gyereket, zabalja a hot dogot, boldogsag van. Harom oras koncerten sehol egy rossz szo. A Hyde Park amugy meregzold dus fuvere fakerget szortak, de nem tudom honnan hoztak, mert tragya szaga volt az egesznek. Nagyon jo hippie hangulatot adott a fesztivalnak, hogy egy disznool finom szaga ult a nezok felett, nem csak nekem tetszett. A hangzas es a kivetitok ultra-uber-profik, egy kilometerrol is tu eles kep, hibatlan hang, ezt kapod a $100-os belepoert.

Paul Simon iden lesz 71 eves... es marha jol nez ki. Egy zako, farmer, t-shirt es baseball sapka, meg az akusztikus gitar. De nem csak ucsorog, nem lassu szamokat tol, hanem nyomja a Rock'n'Roll-t! Az emberek pedig tancolnak, korulottem mindenhol, es mindenki fiatalabb nalam, husz, huszonket eves csajok, teli torokbol eneklik, eszem megall. Nem csak ok, tizezer ember enelki a Gracelandet, a Mrs. Robinsont. A bo ket es fel oras koncert nagy resze a Graceland albumnak allit emleket, vagyis Paulon kivul az osszes zenesz New Orleans-i fekete, akik a deli amerikai jazz es folk zenet jatsszak, teljesen improvizalva. Zaraskent felcsendul a Sound of Silence, ugyanabban a valtozatban, mint pont egy eve a 9/11-es unnepsegen Ground Zeronal, amirol irtam is. Meghato volt, teljesen uj ertelme lett a dalnak tavaly ota. Never Forget. Amikor megszolal a The Boxer, a kivetitokon a Central Park latszik, ahol az a hires koncert volt 1980-ban, ahol felmarathont futottam -12 fokban, onketeskent fatormeleket szedtem a nagy vihar utan, mosomedveket fotoztam es bandukoltam haza bulik utan a Reservoir mogott pirkadatkor. Paul enekel a 7th Avenue-rol, nekem elszorul a torkom es elismerem, a szivem egy csucske bizony Manhattanben maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése