2011. szeptember 28.

Siras lesz a vege

Megint eltelt egy ev es ujra itt vagyunk: hat het van hatra a New York City Marathon-ig. Ilyenkorra a treninged nagy resze lezarult, az erositesek ideje mogottunk van es hogy le tudd ellenorizni a szinted, pont szeptember vegere raknak egy 30 km-es versenyt. Engem kulonos erzelmek fuznek a Marathon Tune-Up nevu versenyhez, mert eddig minden ev emlekezetes volt.

Ket eve ez a 30 km volt eletem addigi leghosszabb tavja, feltem is tole. A felelmem egyenesen panikba ment at, amikor lattam, hogy omlik az eso. Harom orat terveztem, gondoltam igy majd lesz kicsivel tobb, mert eleg cudar ennyi idot cuppogo cipoben futni ugy, hogy kozben vegig mintha vodorrel ontenenek arcon, kicsit Guantanamo erzes. Fogtam viszont egy kivalo nyulat, lementem alfaba, ismetelgettem magamban, hogy "Ez egy kib.ott haboru" es 2:40-el ertem be, nagyon agressziv fejjel. Az idom lattan mosolyodtam el eloszor.

Queens Half 2011
80% pa'ra
Tavaly ilyenkor mar tul voltam az elso marathonon, sokat fejlodtem, szepen felkeszultem es kifogtam a tokeletes napot, enyhen szellos huvos napos ido, egyszeruen minden stimmelt. Hamar talaltam egy nyulat, akin latszott, hogy 30+ eves es tuti tobbszoros marathonfuto, messzirol felismerem mar a tokeletes hosszutavfuto letisztult, hatekony de eroteljes mozgasat. Nem gyorsul lejton es nem lassul emelkedon, futva iszik keveset de gyakrabban. Neki koszonhetem, hogy 30k-n olyan tempot hajtottam ki magambol, hogy uj csucsot dontottem 10k es 21k resztavokon is. Minderrol o semmit sem tudott, a nyulnak elol kell futnia, en csak kovetem, mert segit, hogy az emelkedokon ne lassuljak be, ha o birja, en is, dogoljek meg. Aztan 27k-nal elkezdett sprintelni, en utana, nehany mp-en belul begorcsolt minden izom mindket labamban, integettem neki es kinok kozt csusztam be - 2:24!! Neha minden bejon.

Iden mar harom marathon van a labamban es a hosszutavfutasnal a rutin a minden. A tested durva dolgokon megy keresztul ha 4:30-kor kivered az agybol es futsz harom oran at, de ha ezt sokszor megcsinalod, eleg jol megismeritek egymast. Az idei nyar nagyon rossz volt felkeszules szempontjabol, minden hosszabb versenyen vagy szornyu meleg, vagy irto pa’ra vagy mindketto volt. En nagyon nem birom a pa’ra’t, nyar vegere mar jobban kezelem, de egyszeruen nehez levegot venni. Pedig csak vissza kene venni a tempobol, de ahhoz meg tul onerzetes vagyok. Vagy tul optimista. Rossz kombinacio :)

Queens Half 2011
1:51
Szeptember vege van, eljott a Tune-Up verseny es persze hogy meleg is volt meg nedves is, 22 fok de 90% koruli para. Szerinted visszavettem? Ugyan mar, ha tavaly 4:55-os ezrekkel megvolt jo idoben, akkor iden mar biztos olyan eros vagyok, hogy menni fog ugyanez a tempo szaunaban is. Az elso merfold utan ott egy triathlonos, aki ugy megy mint egy Terminator, fixen 4:40 es 5:00 kozott, kicsit sportos egy ilyen napon, de meg epp megbirom, ott a nyul. Sracok… halgassatok az oregebbre: egy 30k-s versenyen ha mar az elso tizen olyan tempot tolsz, amit epp megbirsz, annak siras lesz a vege. Derekasan kuzdottem, literszam ment ki a viz belolem, alig gyoztem potolni, remeltem, hogy belassul a nyulam, de ezek a triathlonosok nem olyanok. Ketharmad tavnal otthagytam, marmint lemaradtam mint a borravalo. Mint egy szanalmas kezdo, elkezdtem az eletemert kuzdeni, 5:30-6:20-as csoszogo tempokkal. Fajt, nyakam, labaim, szurt az oldalam, de legalabb nem tortem meg fejben. Nem setaltam bele, befordultam es preseltem a szuszt, kimeletlenul. Nos 2:40 lett, ami nem eppen vilagsiker szamomra.

A tanulsag mindenkeppen az, hogy ha az elso 10k vegen mar log a beled, akkor vegyel vissza! Ettol fuggetlenul nehez ertekelni a mai teljesitmenyt, mert rossz eredemenyt ertem el, akkor nem vagyok kesz a marathonra? De nehez korulmenyek kozott es fejben szigoru es hatarozott voltam vegig, kivaloan taplalkoztam, akkor megis? Belul erzem, hogy korabbi evekhez kepest nagysagrendekkel erettebb es erosebb futo vagyok. Bizni kell az edzeseken belepakolt kilometerekben, ott van az mind, de ettol meg nem kell arcoskodni a tempovalasztasnal, ha rossz idot dob a lotto a verseny napjan. November 6 jo nap lesz.
Trust the Force, Luke!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése