2012. február 19.

Visszavinned?

Messzefoldon hires, hogy Amerikaban mindent vissza lehet vinni. Valoban? Ez az a terulet, ahol a teljes szabalyozatlansag ellenere a rendszer tokeletesen mukodik. Nem torveny irja elo, hogy mi a szabaly, hanem a bolt ad megfelelo dontesi hatalmat az eladonak es o el vele annak erdekeben, hogy az ugyfel boldog legyen. Nem akarok extrem peldakkal jonni, ahol jomagyar turazok atjottek es vettek komplett kempingfelszerelest, satrastul, gazfozostul, atutaztak Amerikat majd harom het mulva visszaadtak a nyugati parton es visszakaptak a penzt. Nem voltam ott, de elhiszem, kinezem belolunk es beloluk is.

Voltam viszont ezen a heten a Macy’s-ben, a hires Department Store a 34th St es a Broadway sarkan. Harom eve vettem ott egy borondot, aminek mara elhasznalodott a kereke, tonkrevertem, sokat utazom. Alapos german-neveltetesu gyerek vagyok, megvolt meg a garanciapapirja es a regi hitelkartyam, amivel vettem. A blokk sajnos nem es a garicedula sem volt lepecsetelve, vagyis valojaban _semmi_ bizonyitekom nem volt, hogy ott vettem. Meg sosem vittem vissza semmit harom ev alatt, gondoltam most kiprobalom, mi igaz belole.

Customer Service Desk-nel egy otvenes feher no hosszu voros gondor hajjal mosolyogva udvozol es felvilagosit, hogy in-store warranty csak egy evig van, utana a gyartonak kell visszakuldjem, aki 10 evig kicsereli, de el kell postazzam nekik a 30"-es borondot (nem kicsi). Bar keszultem ra, hogy ha nem veszik vissza, akkor jelenetet rendezek, de egyszeruen nincs a genjeimben a kiabalas es amit mondott, az logikus volt, ezzel nem tudok vitatkozni. Azert a szam lebiggyedt.

Azt mondja a no erre, hogy Daniel, tegyuk fel, hogy iden vetted es nalad is volt a blokk, akkor vissza tudnam adni a koffer legalacsonyabb arat, amiert tavaly polcon volt valaha. Nezek butan, jo, tegyuk fel. Elkezdi verni a terminaljat vadul es elnezest ker, hogy ilyen sokaig tart. Azt mondja rossz hire van… ez egy $250-os borond de tavasszal akcios volt, ezert csak $150-et tud adni erte. Vagod, hogy semmi papirom nem volt, hogy en ezt naluk vettem. Mondom jo :) Kineztem egy $180-os mindentkibiro Samsonite-ot (az elado konkretan ugralt rajta) es elvittem $30-ert.

Hazafele beugrottam a sarki boltba tejert, eskuszom ez tenyleg ugyanazon a napon tortent, az ures borond volt az egyik kezemben, a liter (najo, fel gallon) tej a masikban, amikor a kasszanal az elottem allo fiatal lany futocipoben es atizzadt cicanadragban a szalagra vag egy csomag virslit. I’d like to return this! kialtja, es mellevag egy masik csomag virslit meg egy vekni kenyeret. A 150 kilos fekete kasszaslany rezzenestelen arccal, egy szot sem szolva levonja a virsli arat es mindenki ment a dolgara, csak en alltam ott mint egy marha. Se blokk, se magyarazat, hogy mi volt a baj a virslivel, egyszeruen nem tetszett a szine - nem szamit. Az ugyfel, aki bejott hozzank vasarolni elegedetlen volt es $2.50 jovairasaval boldogga lehetne tenni. Ennyi. Az a tudat, hogy visszavihetnem, serkenti, hogy megvegyek minden vackot. Zsenialis.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése