2012. szeptember 3.

Strasbourgba padlogazzal

Neha van olyanja ferfi embernek, hogy ki kell szabadulni. Futni, amig latsz, de ha egy ketoras felmarathon mar nem eleg, akkor mivan? Eppen gondolkodtam, mi lenne az, amivel kicsit ki tudnam szelloztetni a szokasosnal tobb vacakkal tele levo fejemet, amikor rovid egymasutanban a kovetkezo informaciok gyakorlatilag elem tettek, hogy mi a teendo:
- vasarnap barataim hivnak felmarathonra a felso Temze partjan, kerdezik hol ebedeljunk utana
- hetfon landolnak szuleim Strasbourgban, kerdezik hogyan lehet bejutni a repterrol a varosba
- kedd elott nem varnak meloban, mert a hetfot le kell csusztassam a mult hetvegi hosszu hepaj miatt

Akkor mi a teendo?

A felso Temze partjan
Vasarnap delben futunk 21 km-t a Temze partjan, szokas szerint szetverjuk az arcunkat, hogy befutas utan tiz percig hiaba szolongatnak, utana eszunk egy nagy steaket baratokkal egy videki jo etteremben. Eddig meg egy normalis Dani-hetvege. Nem sietunk, a vonatom csak vasarnap este megy. Milyen vonat? A nagy stratega kitalalta, hogy egy felmarcsi utan pont jo lesz levezetni Strasbourgba, elhozni a szuleim a repterrol - majd masnap este vissza Londonba. A megkopott foldrajztudasuaknak: Strasbourg Elsassban, a francia-nemet hataron van a Rajna partjan, mintegy ezer km Londontol es van koztunk egy kisebb fajta viz is. Vezetek, mert pasi vagyok es neha ki kell engedni a gozt, nem kell, hogy ennel tobb ertelme legyen.




Azert ez nem megy ilyen egyszeruen, meg jo hogy ragugliztam. Angliabol atvezetni kocsival Europaba nem zokkenomentes es nem az alagut a problema. Ne gyere nekem, hogy Anglia is Europa, mert nem az es nem a rossz oldalon levo kormanyra gondolok. Bemesz itt egy autosboltba, mar a bejaratnal kapsz egy szorolapot, hogy "Driving to Europe?" Mert akkor kellenek neked, orszagoktol fuggoen:
  • haromszog (spanyoloknal ketto)
  • elsosegely csomag
  • lathatosagi melleny (nehol utasonkent egy)
  • izzokeszlet
  • eldobhato alkoholszonda (csak franciaknal)
  • fenyszoro-leragaszto matrica, ne vakitsa a szembejovoket

A durva csak az, hogy ebbol Angliaban _semmi_ nem kell vazze. Es nem hullanak az emberek, mint a legyek, kivaloan mukodo orszag...

EuroTunnel,
ami egy vonat
A csalagut zsenialisan van megcsinalva, fel orankent indul egy vonat, amibe beparkolod a kocsidat es az autoban ulve utazol. Van a vagonban egy WC es ennyi, meg varohelyseg sincs, ulj az autodban nyugodtan es kesz, fel ora az egesz. A becsekkolashoz autopalyadijszedo jellegu kapukhoz kell menni, de van jobb es bal oldalon is ablak, ugye itt folyamatosan jonnek-mennek francia es angol autok is :) Amikor odaerek nezne'm mit hova kell dugnom, erre a display kiirja, hogy "Hello Mr. Varga" - rendszamleolvasunk, te kis hamis?

Mire aterek Calais-be mar ejfel utan van, mert veszitunk egy orat, masik idozona, meg ez is. Viszont eleg maszek, hogy az autopalyan suhanva latsz egy hatalmas digitalis kijezot: "18 rooms free", kihajtasz, a hotel teljesen sotet, nincs itt senki, de a recepcio zart ajtaja mellett van egy gep. Pont olyan lepattant doboz, mint a BKV jegyautomata a Boraros teren, de en hiszek a technikaban, bedugom a hitelkartyam, kerdi 20 EUR-ert kell-e szoba? Kell. Akkor a 147892 lesz a kodom, ezzel nyilik a parkolo, a recepcio ajtaja es a 147-es szoba ajtaja is. Mindezt ejjel egykor, ember nelkul, Franciaorszagban. Wow. Masnap hajnalban tovabb hajtottam, nem talalkoztam senkivel, hibatlan "vendeglatas".

Ahogy kijottem az alagutbol tonkrement a GPS-em. Terkepem sincs. Harom-negy orankent ugyis meg kell allni kis pihenore, majd akkor memorizalom a kovetkezo szakaszt a benzinkut terkeperol. Latod, csak el kell indulni, tudtam hogy lesznek kihivasok :) Mindezt negy orszagon at, fr-be-lux-de... azert nehezebb, mint gondolnad. Egyreszt oke, hogy megjegyzed a fobb varosok neveit, de persze nem az lesz kiirva, ezen segit ha az utak szamait is megjegyzed, oke. Akkor tudod, hogy majd _egyszer_ jonni fog egy tabla az E40 fele _valahol_ Brusszel utan. Es innentol harom oran at _minden_ nyamvadt tablat el kell olvasnod es ha elszurod, mert nyolc ora vezetes utan atsiklott a szemed az E40 tablan, lehet Hollandiaban tunik fel, hogy Azannya, ez nem Luxembourg!

Megcsinalta (c) napirajz.hu

Reggeli Belgiumban, autopalyapiheno, friss rantotta, baconnel, meleg zsemle, friss belga waffel es kapucsino, ezek tudnak elni, egy benzinkutnal, apucikam. Innen meg hat ora Belgium, Luxembourg, Franciaorszag, kis Nemetorszag es mar ott is vagyunk Baden-Karlsruhe-Strasbourg festoi repteren, ami nem nagyobb, mint a buszpalyaudvar a Nepstadionnal. Ellenben itt mar szallt le Concorde, Airbus A380, Antonov 225 es persze Jumbo Jet is...

Na de Strasbourg! Kepek: https://picasaweb.google.com/daniel.varga12/Strasbourg

A muskatlik
Sok idom nem volt, par ora seta a szulokkel, egy jo vacsi, itt van az Europa Tanacs meg csomo mas EU intezmeny kozpontja, ez unalmas, van itt egy isz. 700-ban epult hatalmas templom, az jol nez ki, de Europat jarva egy ezereves marhanagy templom mindig akad valahol. Strasbourg foleg nyugodt varos, kedves, videki, muskatlis ablakokkal, nem siet senki sehova. A rohely, hogy Brusszelben is pont ez a benyomasa az embernek, mint ha mindenki szabin lenne, allandoan, a pincer is, talan csak bejott a haverokhoz es akkor mar kivisz ket tanyert is, sok trecseles kozben. Meg kell szokni, a kaja jo lesz, a kiszolgalas is kedves, de ne ehesen ulj be, mert mire kihozzak ugyis megehezel majd. Na ez az EU ket kozpontja, aztan csodalkozunk.

Hetfo este mar indulok is vissza, feltankolok Red Bullal, kesudio es Pringles, van nalam egy Tankcsapda CD es padlogaz. Ejjel, sotetben, a nemeteknel van egy sebessegkorlat nelkuli szakasz, haromsavos ures autopalya, az oveket kerjuk becsatolni. Ez a tizenot perc, amig 242 km/h-val mentem kisautommal a Fritzeknel, segitett kipucolni a szelepeket a fejemben is. Egy dologgal kevesebb a bakancslistamon. Brusszel utan mar keresztbe all a szemem, kihajtok es egy Meki parkolojaban horpasztok harom orat.

Napfelkelte a csalagutnal
A napfelkelte mar Ostende partjainal er, az ures belga autopalyarol latszik a tenger, beengedem az ablakon sos illatat, mindenki alszik meg, csak a meseauto meg en faljuk a kilometereket. A csalagut elott meg bedobok egy francia kavet es kroasszont, majd kedd reggel tizre, ketezer km es sok Red Bull utan borostasan becsuszok Canary Wharf-i irodankba. Most egy darabig nyugtom lesz. Pentekig, talan.

3 megjegyzés:

  1. És külön gratuláció nekem, hogy a nyolcadik captcha után se adtam fel. Éljen a három törvény!

    VálaszTörlés
  2. Na, jól van, érdemes volt ütni a fejedet, szépen megtanultad a fonetikus átírást! :P
    Te figyi már vaddisznókám, azt nem mondod komolyan, hogy az a patyolat tisztaságú, dísz-kivilágított króm cucc az vonat???
    242 km/h... 150 mph... Peeeersze. Olyan nagy szám nem is létezik apukám, csak 75 mph ;-)
    Azért ésszel az ilyen hosszú utakon, de azért jó buli lehetett, direkt jó egy fél maraton után egy fél napot egy helyben ülni :)

    VálaszTörlés