2011. július 18.

Hardcore bringatura

A tegnapi vasarlasaimon felbuzdulva vagtam neki vasarnap reggel, Harlem 125th St-nel elkapom az itteni HEV-et, amin persze nincs semmifele bringatarolasra valo alkalmatossag, pedig vannak bringasok a vonaton. De szerintem ezek hozzam hasonlo europai bevandorlok, akik meg nem tudtak regi beidegzodeseiket levetkozni. Az itteni termeszetimado ugyanis beul a kocsijaba, kiviszi a bringat 1-2 ora tavolsagba a varostol es ott teker nyugodtan az erdoben, mit nem lehet ezen erteni? A vonat munkaba jarasra valo. Szoval mindenki atesik a cangamon a vonaton, de… mindenki mosolyog kozben es szepen kikerul. Jon a kaller es osszerezzenek, biztos le fog cseszni. Ez is ilyen regi reflex. Nos, mosolygott.

White Plains-ben leszallva osszeapplikalom az autos GPS-emet a vacsi uj kormanyra szerelheto tartoba. Ket sarkon belul ketszer is szanaszet hullik, letorik a jobb felso sarka. Lehet, hogy egy $150-os GPS-hez nem $2-os tartot kellett volna venni. Terkepem nincs, marad tehat a regi jo modszer: megnezzuk az utat a "e-terkepen", memorizaljuk es 10-20 percet fejbol megyunk. Hmm, regen igy tajekozodtunk? Durva, faraszto, de egy kis ido utan raerzel, a cserkesz vere nem valik vizze. Elso megallo a "Valhalla" nevu helyseg, ami nem is falu, de megis nevesitett telepules. Annyi idiota varosnev van itt (Waterloo, rogton mellette Troy…), hogy szemem se rebben, de mivel bringaval konnyu megallni, ezert egy emlektablarol kiderul a vicces tortenet. A XIX. sz.-ban epitettek New York-nak egy viztarozot, egy 100m-es duzzasztogattal elzarva a Bronx folyot, emiatt viz ala kerult az addigi postahivatal, kellett helyette egy uj a viztarozo szelere, ahol nincs is falu, de ha postahivatal lesz, annak nevet adunk. A hely "postmaster" felesege nagy Wagner opera rajongo volt, azt mondta legyen Valhalla.

Sleepy Hollow-nal dobok egy jobbost (a hires horror film Johnny Deppel megvan?) es felhajtok a bringas-autopalyara. Nem viccelek, rendes felhajtoja van, emelt palyan visz mint egy Duna-gat, sajat hidjai vannak es alig van benne kanyar vagy emelkedo. Hogy lehet ez egy kornyeken, ahol bringasutak gyakorlatilag nem leteznek? A New York Central Railroad-nak a Putnam Division line-ja 1880-tol szaz even at vitt utasokat es rakomanyt NY es a 100km-re levo Brewster kozott. Ezt a regi keskenyvasutat par eve elkezdtek atalakitani bringasutta. Felszedtek a sineket es aszfaltot raktak le. El voltam ajulva, ennel tokeletesebb bringasut nem is letezik. 60 km-en keresztul teljesen automentes, a hazak mogott megy egy a faluk mellett, szaz eves vasuti hidakon at tavakon, folyokon, mocsarakon, erdokon - meg regi megallo epuletek is vannak. Lattam kacsat, ludat, mokust, chipmunkot, rokat es nyulat atszaladni elottem. Csak suhantam es suhantam. 

Gondoltam oregurasan megyek ket orat az egyik iranyba, kettot vissza, de max 50km utan visszafordulok. Egy eve nem bringaztam, tan nem kene 100-nal tobbet nyomni elsore. Nincs km oram, legalabb nem fog stresszelni, egyszeruen annyit es ugy megyek, ahogy jolesik. Aha… egy versenybringas oregurnak koszonhetoen kb. 40-es atlaggal mentunk orakon at, mar reg tulmentem a kituzott celon amikor fordultam - hiaba a versenyzo verem. Rajottem, hogy eleheztem mint atom, a kulacsom ures es visszafele emelkedik es szembefuj a szel. Szal ezert ment akkor ilyen jol es nem a kivalo kondim miatt.  Keserves volt leesett cukorral visszafele vanszorogni, de elojottek a regi bringas osztonok. Kajaval barki tud messzire menni, a kihivas zero kaloriaval tekerni, csak lassan, focus, you can do it. Hiaba, a marathonfuto verem. 

Egy kis to melletti apro strand a megmentom, fennakadt szemekkel vonszolom be magam a bufehez, mikozben a gyerekek visongva ugralnak a medencebe mellettem. A bejaratnal a kasszas neni nem kert strandbelepot, csak mosolyogva intett. Valami van a fogam kozott, vagy miert mosolyog ma mindenki? Sos perec + Gatorade = mennyorszag. Mikozben falom szep lassan, a strand keritesenek dolok elalelva de valaki nyoszorog mogottem. A totol odajott egy vadlud, de meg fiatal, tiszta bolyhos a nyaka a tollvaltastol es nyoszorogve kunyeral a keritesen keresztul. Oh te kis buta, legyintek. Par perc mulva egy olyan hatarozott GAAAA!! rofog a fulembe, hogy osszerezzenek. Ez bizony az anya-lud es merges, hogy nem adok se neki se a kicsijenek sos perecet! Oke oke, itt egy falat, peace. Ekkor mar hat ora tekeres van mogottem es a meleg pereccel a hasamban egyszercsak elnyom az alom, az uvolto gyerekek kellos kozepen, de olyan finom zold gyep volt… puff, es alszik.

Amikor ebredek mar sotetedik es meg ket ora tekeresre vagyok a vasuttol, hmm, nem kell hoskodni, kinek bizonyitsak, ideje egy Exit strategy-nek. Elokap okostelefon, GoogleMaps, hol a repaban vagyunk, van-e kozelebb vasut. Van hat, alig 40p tekeres, 1o mulva jon a kov. vonat, remek, utvonal memorizal, menjunk. Ujult erovel suhanok a regi sinek helyen ezerrel, amikor irdatlan fajdalom hasit a jobb karomba. Odanezek es egy fel darazs log ki belolem, a fullankja melyen a boromben, felso fele leszakadt. Uvoltok mint allat, fek, kiszedem a hullajat es szivom a merget a szammal. Aaaaahhhhhh de rohadtul faj, mas bringasok megallnak, mondom tulelem, csak aaaaaHHHHHaaaa!! Zsibbad a karom, hideg futkos a hatamon pedig 34 fok van, felszallok a nyeregbe ismet es erzem belulrol, hogy Rambo fejem lett. Sotetedik, nem erdekel, most mar lenyomom. Aron Ralston napszemuvege van rajtam es a jobb karom rohad le eppen, ahogy neki is. Roviditeni akartam, de a survival verem nem engedi, nem ma, nem ebben a szemuvegben. Lassan de biztosan, tok sotetben beerek a vasuthoz, 120 km-t tekertem.

Epilogus: Harlem 125th St-tol tekerek lassan haza, mar csak husz utcara a forro zuhanytol, kerulgetem a vadli mely csatornafedoket es az elottem atsuhano sotet arnyakat, amikor puff. Igen, defekt :) Emelt fovel tolom hat a bringat az utolso ket km-en este tizkor, Harlemben…

Csak annyit mondanek, hogy franko az uj hardcore Aron Ralston napszemuvegem, de ha mostantol minden turam ilyen durva lesz, eleg hamar be fogom adni kulcsot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése